błedy 16555 i 16804 jednocześnie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kamil12
    Classic
    • 2018
    • 4

    błedy 16555 i 16804 jednocześnie

    SS, :twisted:
  • Kamil12
    Classic
    • 2014
    • 3

    #2
    błedy 16555 i 16804 jednocześnie

    Witam, dwa tyg temu kupilem octavie 1.6i +LPG 75 kW przejechalem 1000 km i pojawil się problem z falujacymi wolnymi obrotami w zakresie 1000-2000 ( nie gasnie, w czasie jazdy problemow nie, dobrze przyspiesza). W warsztacie mechanicznym dostalem info po podlaczeniu pod komputer ze generuje dwa bledy : 16555- sonda(bank1) mieszanka zbyt uboga i 16804 - system katalizatora (bank1) wydajnosc ponizej progu. Bledy niby mi skasowali a kilka km po wyjezdzie z warsztatu problem powrocil. Macie moze jakies propozycje? ( przebieg 213 tys., katalizatora sam nie oglądałem, mechanik powiedzial ze az tak tragicznie nie wyglada) [glow=red:2df9271178][/glow:2df9271178]

    Komentarz

    • Pixon
      Rider
      • 2013
      • 541
      • Fabia (NJ3)

      #3
      Koleżanka miała to samo. Taki sam silnik również gaz.
      Początkowo wymieniła świece + kable zapłonowe - bez rezultatu.
      Później kombinowali coś z przepływką i sondą lambda. Podmienili na jakieś inne też nie nie dało.
      Ostatecznie wymieniła uszczelkę pod głowicą i to dopiero rozwiązało problem.
      Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Jaka instalacja - na srube czy sekwencja ?? Jak to drugie to ile wtryskiwacze maja przebiegu?? Filtry kiedys zmieniane.

        Jaka korekta krotko i dlugoterminowa ?? Obstawiam ze bedzie error bo swieci blad sondy, ale to po skasowaniu bledow i przejechaniu kilku kilometrow z kompem mozna zaobserwowac.

        Po skasowaniu bledow przejedz sie tez na samej benzynie ze 20-30km, ciekawe czy wtedy tez check zaswieci :wink:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Kamil12
          Classic
          • 2014
          • 3

          #5
          sekwencja, filtry nie wiem kiedy wymieniane. Problem wystapil na trasie, wracalem do domu poo przejechaniu 300 km na gazie, obroty zaczely falowac (na wolnych obrotach). Zatrzymałem się , myslalem ze gazu brakuje, a komputer otrzymal bledne info na temat podawanej mieszanki- wylaczylem, wlaczylem silnik i dobrze było-oczywiscie jechalme juz na benzynie. Po kilku kilometrach to samo, jezdze teraz na benzynie i to samo. Po zakupie wymienilem filtry ( bez gazowych).

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            zacznij od sprawdzenia czy rura miedzy przepływomierzem a przepustnica nie jest uszkodzona szczegulnie harmonijka przy wlewie oleju i czy odma nie jest połamana . nastepnie sprawdz czy uszczelki na łaczeniu kolektora nie sa uszkodzone i ostanie sprawdz czy nie ma podcisniesnienia na wezyku idacym od siłownika do zaworka strowania klapami w kolektorze na pracujacym silniku .
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • Kamil12
              Classic
              • 2014
              • 3

              #7
              W weekend czyszcze przepustnice. Czy ona moza takie bledy generowac ? uwzglednie tez uwagi powyzej. Nie wiem czy w moim modelu jest potzrebna adaptacja przepustnicy po czyszczeniu.

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                przydała by sie ale jesli nie masz czym zrobic to przepustnica sie sama zaadapuje .
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • cinek2004
                  Classic
                  • 2013
                  • 16
                  • Volkswagen

                  #9
                  Do czyszczenia odłącz aku. Po złożeniu wszystkiego podepnij akumulator, odpal silnik i czekaj do momentu aż włączy się wentylator. Przepustnica powinna być już zaadaptowana.
                  Elektryka i doposażanie grupa VAG - Warszawa Bemowo

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    A nie VAGiem kanal 98 ??

                    Rozgrzewalo sie silnik w starych silnikach na OBD1
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • cinek2004
                      Classic
                      • 2013
                      • 16
                      • Volkswagen

                      #11
                      Założyłem, że kolega nie ma VAGa, w takim przypadku najprostszym sposobem jest samoadaptacja.
                      Elektryka i doposażanie grupa VAG - Warszawa Bemowo

                      Komentarz

                      Pracuję...